حجت الاسلام زائری گفت: به عقیده من «خندوانه» تا به اینجای کار بسیار صادقانه و مخلصانه در جهت یکی از مهمترین تاکیدات اسلام که همان شادی آفرینی است تلاش کرده است و در این نوع رفتار هیچ ضعفی دیده نمی شود.

 

شرق پرس: حجت الاسلام محمدرضا زائری در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: سازندگان «خندوانه »منافق نیستند. روحانیان هم می‌‌توانند با اقداماتی اساسی در جهت شادی مردم تلاش کنند.

 

* قبل از هر چیز باید بگویم که یکی از آرزوهای قلبی من این است که جریان متدین و روحانی با اقدامی درست و اساسی در جهت شادی مردم تلاش کنند.

* واقعا چه ایرادی دارد که روحانیان هم در زمینه طنز و شادی آفرینی تولید محتوا داشته باشند؟! اتفاقا این خیلی خوب است و باعث می شود شکاف موجود بین نسل های جدید و روحانیون برداشته شود.

* متاسفانه خیلی ها تصور می کنند که روحانیون افرادی عبوس  هستند و با شاد بودن مخالفند. این در حالی است که شمار زیادی از روحانیون در جمع خانواده و دوستانشان بسیار شاد و خوش برخورد و طناز هستند.

* ما با ساخت برنامه هایی مثل «خندوانه» تا حد زیادی این شکاف را از بین برده ایم هر چند این کار زمان بر است و تحولی را طلب می کند که در زمانی کوتاه عملیاتی نمی شود.

* با این حال ساخت برنامه هایی مثل «خندوانه» که بعضا با دعوت از روحانیون و معرفی آنها به عنوان افرادی که از دل جامعه هستند و مثل همه مردم شاد هستند و می خندند و شوخی می کنند تا حد زیادی این شکاف ها را ازبین می برد.

* آن چیزی که من در «خندوانه» دیده ام این است که جمعی از برنامه سازان دلسوز به صورت شبانه روز برای شاد کردن مردم تلاش می کنند و از همه مهمتر این اتفاق در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران رخ می دهد.

* ما نمی توانیم بگوییم گروهی منافق و نااهل از کشور دیگری آمده اند و سعی در اغفال مردم دارند. اینها دقیقا بچه ها خود ما و دست پرورده های نظام ما هستند که در رسانه ملی خلل شادی آفرینی را احساس کرده اند و در جهت رفع این کمبود گام برداشته اند.

* به عقیده من «خندوانه» تا به اینجای کار بسیار صادقانه و مخلصانه در جهت یکی از مهمترین تاکیدات اسلام که همان شادی آفرینی است تلاش کرده است و در این نوع رفتار هیچ ضعفی دیده نمی شود. هر چند بعضا خود من هم انتقاداتی به برخی از رویکردهای این برنامه دارم اما اگر قرار باشد نقاط ضعف و قوت در دو کفه ترازو سنجیده شود، الحق و الانصاف که کفه قوت به غایت سنگین تر است.

*{ چرا شما بر خلاف برخی از هم صنف هایتان به دفاع از «خندوانه» می پردازید؟ } بنده معتقدم بسیاری از دستورات دیدنی در اسلام به صورت حداکثری است اما نظام قانونی والای اسلام شرایطی را مهیا کرده که اگر اقدامی حداکثر نیست حداقل تا رسیدن به مرز حداقلی هم منعطف باشد. بنده با چنین نگاهی معتقدم اگر عملکردی صد در صد نیست نباید با بیست درصد و چهل درصد و هفتاد درصدش مورد غضب و نقد جانب دارانه قرار بگیرد. خدا و فرستاده اش این قدر سخت گیری نداشته اند که من بنده های کمترین بخواهیم تا این حد قاضی و حکم دهنده باشیم.

* موضوع حضور زنان در «خندوانه» چیزی است که باید با واقع بینی به آن توجه شود و نباید حکم های کلی درباره آن داد.

* بنده عملکرد رسانه ای «خندوانه» در حوزه های اجتماعی به خصوص برگزاری مسابقاتی در زمینه کتابخوانی را به جد تحسین می کنم و امیدوارم چنین رویکردهایی محدود به یک برنامه و رسانه و شبکه نشود و به تعداد قابل ملاحظه‌ای شاهد تولیدات این چنینی در رسانه ملی‌مان باشیم.