کارآگاهان پلیس آگاهی با مراجعه به این استخر اطلاع پیدا کردند که یکی از کارکنان استخر بنام نیما .الف در آنجا به عنوان کارگر خدماتی مشغول بکار است

 

شرق پرس:  ۱۸ مرداد ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۶۶ لواسان به مأمورین اعلام کرد که در زمان حضورش در استخر ، عابر بانکش به سرقت رفته و مبلغ دو میلون و ۷۰۰ هزار تومان وجه نقد داخل حساب برداشت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “سرقت اماکن” و به دستور رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه منطقه لواسانات، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: “جهت استفاده از استخر … به آنجا مراجعه ؛ حین ورود و جهت تهیه بلیط، عابر بانک خود را به همراه رمز آن به متصدی وقت استخر تحویل دادم. پس از خروج از استخر ، از طریق پیامک بانک متوجه برداشت بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از حساب خود شدم “.

 

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به استخر … به تحقیق از کارکنان این مجموعه ورزشی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که یکی از کارکنان استخر بنام “نیما . الف” ( ۲۹ ساله ) که در آنجا به عنوان کارگر خدماتی مشغول بکار است، از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب سرقت  های بعنف است ؛ لذا تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

 

شگرد کثیف این 3 نفر در برخورد با مشتریان استخر+ عکس

 

نیما در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع و یا مشارکت در سرقت عابربانک شد اما در ادامه ی تحققات پلیسی، به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت: “زمانیکه مالباخته رمز عابربانکش را به متصدی استخر داده بود تا هزینه بلیط استخر از آن کسر گردد ، موفق به برداشتن شماره رمز آن شدم ؛ پس از آن ، با استفاده از کلیه یدک به سراغ کمد مالباخته رفته و عابر بانکش را سرقت کردم ؛ پس از آن با یکی از دوستانم بنام میثم تماس گرفته و موضوع را به او اطلاع دادم.  پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، میثم به استخر مراجعه و من عابربانک سرقت شده از کمد لباس های مالباخته را به همراه رمزش در اختیارش گذاشتم و او نیز با مراجعه به یک طلافروشی اقدام به خرید سکه کرد ” .

با شناسایی “میثم . خ” (۳۱ ساله) و بررسی سوابق وی ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که او یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف بوده و علاوه بر پرونده های سرقت یکبار نیز به اتهام ایجاد اخلال در نظم عمومی، دستگیر و روانه زندان شده است .

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته و با شناسایی دقیق یک طلافروشی در منطقه مینی سیتی به این مغازه مراجعه و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مدربسته ی آن موفق به شناسایی تصویر “میثم . خ” شدند که با مراجعه به طلافروشی و با استفاده از عابربانک مالباخته اقدام به خرید سکه های طلا کرده بود .

با توجه دلایل و مدارک بدست آمده ، “میثم . خ” دستگیر و پس از مواجه حضوری با “نیما . الف” و اطلاع از اعترافات صریح وی ، صراحتا به مشارکت در سرقت عابربانک مالباخته و همچنین دهها فقره سرقت منزل به همراه نیما و یکی دیگر از دوستانش بنام “مجید . خ” ( ۳۰ ساله ) اعتراف کرد که بلافاصله “مجید . خ” نیز به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت های بعنف شناسایی و در ادامه دستگیر شد .

در زمان انجام تحقیقات از این سه متهم در زمینه سرقت های منازل ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از محل های سرقت ، منزل خواهر متعلق به یکی از اعضای گروه ( نیما ) بوده !! که این سه متهم با اطلاعات بدست آمده از نیما و با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت از آن کرده بودند .

در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی این سه متهم ، نیما در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : “در سال ۱۳۹۲ به همراه میثم و مجید ، مقادیری از طلاهای دزدی را جهت فروش به فردی بنام “محسن . م” داده بودیم، اما او به ما خیانت  کرد و پس از فروش طلاها ، پول آنها را با ما نداد. لذا با گذاشتن قرار ملاقات در محل “تپه سرک لواسان” با او درگیر شدیم که در حین درگیری ، میثم با وارد کردن ضربه ی چوب بر سر “محسن . م” ، وی را نقش بر زمین کرد. هر سه نفر ، محل را ترک کرده و پس از دقایقی ، زمانیکه مجددا به محل مراجعه کردیم ، متوجه مرگ محسن شدیم ” .

با توجه به اعترافات نیما در خصوص درگیری منجر به جنایت و در ادامه تأیید اظهارات وی توسط دیگر عضو گروه بنام “مجید . خ” ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی به بررسی صحت و سقم اظهارات این دو متهم پرداخته و در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند که سوم تیرماه سال جاری جسد متعلق به فردی ناشناس در محدوده سد لتیان کشف شده است که با بهره گیری از مستندات تهیه شده از جسد ناشناس ، جسد “محسن . م” مورد شناسایی قرار گرفت .

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : “در ادامه رسیدگی به پرونده جنایت کشف شده ، مراتب به نظر مقام  قضایی رسیده و بازسازی صحنه قتل  توسط کارشناسان بررسی صحنه جرم ، بهمراه دو متهم پرونده انجام شد ؛ هر سه متهم پرونده نیز پس از اعتراف صریح به جنایت ، با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند ” ./رکنا