رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت : هم اکنون درپی آسیب دیدگی شدید یکی از کارشناسان حفاظت محیط زیست در پی ضرب و شتم نیروهای پیمانکار شهرداری نوشهر ،شکوائیه ای علیه آنان تنظیم شد...

ضرب و شتم کارشناسان محیط زیست توسط نیروهای پیمانکار شهرداری!

 

شرق پرس( شرق مازندران) : شماری از کارشناسان حفاظت محیط زیست نوشهر که عصر چهارشنبه به منظور اجرای طرح پایش به محل دفن زباله منطقه پلنگ چال از توابع این شهرستان رفته بودند توسط نیروهای پیمانکار شهرداری این شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر چهارشنبه شب به  ایرنا گفت که چهار تن از کارشناسان این اداره برای تهیه گزارش و ارائه آن به فرماندار به عنوان رئیس کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به محل دفن زباله رفته بودند که متاسفانه توسط نیرو های پیمانکار شهرداری نوشهر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
کامبیز محسن سلطانی افزود : از آنجایی که اداره حفاظت محیط زیست به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی در دفن غیراصولی زباله شکوائیه ای از ۲ ماه پیش علیه شهرداری نوشهر تنظیم کرده بود و از سویی نیز این موضوع در نشست های کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بارها مطرح شد ولی تاکنون برای رفع این معضل اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفت.
وی ادامه داد : برای پی گیری این موضوع کارشناسان حفاظت محیط زیست به محل دفن زباله رفتند تا ببینند که شهرداری طبق مصوبه های دوره گذشته نشست های کارگروه مدیریت پسماند نسبت به مهار سرریز شیرابه ها و سم پاشی زمین محل دفن زباله با هدف پیشگیری از متصاعد شدن بوی نامطبوع آن اقدامی کرده اند یا نه که متاسفانه بر اساس مشاهدات عینی کارشناسان این نهاد ، نتوانست در تحقق این مصوبه ها گامی بردارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت : هم اکنون درپی آسیب دیدگی شدید یکی از کارشناسان حفاظت محیط زیست در پی ضرب و شتم نیروهای پیمانکار شهرداری نوشهر ،شکوائیه ای علیه آنان تنظیم و پس از تشکیل پرونده برای افراد ضارب قرار است پرونده آنان به دادگاه منطقه ارسال شود.
طبق آمار روزانه به طور میانگین مقدار ۱۲۰ زباله در شهرستان نوشهر تولید و پس از جمع آوری و حمل به طور غیراصولی و غیربهداشتی در زمینی به وسعت حدود چهار هکتار در منطقه جنگلی پلنگ چال این شهرستان دفن می شود.
زمین محل دفن زباله نوشهر در حاشیه رودخانه ماشلک واقع شده و طبق مشاهدات عینی و گزارش های تهیه شده در نشست های کارگروه مدیریت پسماند و کارگروه سلامت امنیت غذایی شیرابه های ناشی از دفن غیربهداشتی این زباله پس از سرریز شدن به داخل این رودخانه که منتهی به دریای خزر می شود ، می ریزد.
برای رفع این معضل چندین ساله شهرستان ، نیروگاه زباله سوز نوشهر که از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده است بتازگی تجهیزات پس از خریداری از شرکت های سازنده وارد کشور شده است و به گفته شهردار نوشهر بزودی این نیروگاه راه اندازی می شود.