فردی که خود را زئوس (خدای روم باستان) معرفی می کرد و به دین اسلام و پیامبر(ص) توهین می کرد در خراسان جنوبی دستگیر شد.

 

 

شرق پرس: شخصی که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ ادیان کاذب می‌کرد و مدعی بود «من زئوس هستم» دستگیر شد. متهم ۶ هزار و ۹۰۵ نفر را جذب گروه خود کرده بود.

 

 آنا نوشت: کارشناسان پلیس امنیت استان خراسان جنوبی هنگام پایش و رصد فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی با اکانتی با عنوان “من زئوس هستم”برخورد کردند که بررسی موضوع آغاز شد.

 

بررسی‌های اطلاعاتی حاکی از این بود که یکی از کاربران شبکه اجتماعی لاین و تلگرام صفحه‌ای در این فضا ایجاد کرده و اقدام به درج محتواهای شنیع و بسیار زشت ضد دینی و موهن نسبت به ائمه اطهار به خصوص پیامبر اکرم (ص)‌، قرآن مجید و دین اسلام کرده است. این متهم سایبری با درج محتواهای مرتبط با افکار لائیک و توهین به مقامات عالی کشور شبکه‌ای راه اندازی کرده بود که افکار عمومی را منحرف و بر ضد دین تبلیغ می‌کرد که شناسایی وی در دستور کار مأموران قرار گرفت‌.

 

به دنبال اطلاع از این موضوع ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کرده و با چند ماه کار اطلاعاتی و عملیات نفوذ متهم در عملیات پیچیده اطلاعاتی، شناسایی و هویت وی تأیید شد. مأموران پلیس امنیت عمومی و پلیس فتا در عملیاتی مشترک متهم را رصد کردند که بررسی‌‌های بعدی نشان داد با شماره همراه وی چند اکانت در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و دلایل انتساب کاربری صفحات مجرمانه به متهم برای مأموران محرز شد. با هماهنگی مقام قضایی و شناسایی نقاط تردد متهم، وی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

 

سرهنگ مجید شجاع، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: متهم جوان در تحقیقات،‌ به خارج شدن از دین، تشکیل گروه هتاک به اسلام در فضای مجازی، جذب ۶ هزار و ۹۰۵ نفر از جوانان ناآگاه در گروه مذکور و سایر اعمال مجرمانه از جمله هتاکی‌های بسیار زشت به اسلام و مقدسات در جهت تقدس‌زدایی از ارزش‌‌ها و گسترش افکار لائیکی اعتراف کرد.

 

متهم دستگیر شده با دستور قاضی پرونده روانه زندان شد و گروه‌های ایجاد شده توسط وی در شبکه‌های اجتماعی از فضای سایبری حذف شد.