مظلومی پس از ساخت فیلم سینمایی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته»، ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد و به ساخت تله‌فیلم و سریال برای شبکه ماهواره‌ای جم مشغول شد و گروهی از بازیگران و عوامل فنی ایرانی را نیز برای پروژه‌هایش جذب کرد.
شرق پرس: با وجود آنکه فیلم «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» در نوبت اکران قرار داشت، پس از تذکرات داده شده، اکران این فیلم به واسطه جنس فعالیت‌هایی که کارگردان این اثر سینمایی در چند سال اخیر انجام می‌دهد، منتفی شد؛ واکنشی که جدی‌ترین عکس العمل رقم خورده در قبال همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تاکنون بوده است.
 
 

فیلم «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» به کارگردانی مهدی مظلومی و تهیه کنندگی مسعود ردایی دو سال ساخته شد. مظلومی پس از ساخت این فیلم سینمایی، ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد و به ساخت تله‌فیلم و سریال برای شبکه ماهواره‌ای جم مشغول شد و گروهی از بازیگران و عوامل فنی ایرانی را نیز برای پروژه‌هایش جذب کرد.

 
لغو اکران فیلم بدلیل حضور کارگردان در شبکه ماهواره ای
 
 

بدین ترتیب همان گونه که دور از انتظار نبود، «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» اکران نشد و در نهایت پس از آنکه مسعود ردایی تهیه کننده این فیلم تأکید کرد که اشتباه کارگردان اثر ارتباطی با او ندارد و عدم اکران این فیلم به معنای از دست رفتن سرمایه‌اش خواهد بود، مسئولان تصمیم گرفتند، این فیلم را در نوبت اکران قرار دهند و در همین چارچوب قرار بود در روزهای پیش روی، شاهد اکران این فیلم سینمایی باشیم.

در روزهای اخیر، حجت الاسلام و المسلمین منصوری، معاون دادستان و بازپرس ویژه پرونده شبکه ماهواره‌ای جِم، با اشاره به برنامه ها، اهداف و فعالیت های این شبکه، تأکید نمود که همکاری برخی بازیگران و مجریان ایرانی با این شبکه و تبلیغ فیلم ها و کالاهای ایرانی در شبکه مذکور را به نوعی همکاری با شبکه های معاند نظام دانست که واجد وصف مجرمانه است.

معاون دادستان و بازپرس ویژه پرونده شبکه ماهواره‌ای جِم در ادامه تأکید کرد: «مسئولان نباید به چنین تولیدکننده هایی خدمات دهند و سازمان صدا و سیما نیز نباید چنین افرادی را به کار گیرد و یا فیلم های قبلی و فعلی آنان را به نمایش گذارد» و بدین ترتیب، بحث اکران فیلم «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» به میان کشیده شد و گمان رفت که احتمالاً با توجه به تذکرات مطرح شده، اکران این فیلم منتفی خواهد بود.

این گمانه‌نی امروز تأیید شد و غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، با اشاره به مصوبات جلسه امروز این شورا گفت: «فیلم سه بیگانه به کارگردانی مهدی مظلومی به دلیل حضور کارگردان این فیلم در شبکه جم فعلاً اجازه اکران ندارد» و فیلم سینمایی «مشکل گیتی» به کارگردانی بهرام کاظمی جایگزین فیلم مظلومی در گروه سینمایی زندگی شد.

مهدی مظلومی پس از جدایی برخی بازیگران از این شبکه ماهواره‌ای و بازگشت شماری از ایشان به ایران، اشخاصی که جم جدا شده بودند را «مفت خور» خوانده و با ادبیات زننده‌ای به آنها حمله کرده بود.

کمدی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» داستان سه مأمور خارجی است که برای انجام عملیاتی با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می شوند؛ اما از لحظه ورود با موقعیت های ویژه ای روبه رو می شوند که برنامه های آن ها را به هم می ریزد. در این فیلم سینمایی و امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، لیلا اوتادی، مجید صالحی، برزو ارجمند، سحر قریشی و حمید لولایی نقشه آفرینی کرده‌اند./تابناک