حسنی خو درباره احتمال عدم بازگشت ورزشکاران المپیکی افزود: کارهای لازمه در این خصوص انجام شده اما مسئولیت این موضوع در خصوص المپیک، به عهده کمیته ملی المپیک است زیرا این کمیته است که ورزشکاران را به مسابقات المپیک 2016 ریو اعزام می‌کند.

 

مهاجرت‌های بی‌بازگشت برخی از ورزشکاران ایرانی پس از اعزام به مسابقات بین‌المللی یکی از خبرهای حاشیه ای ثابت ورزش ایران در چندسال اخیر بوده است که متاسفانه رو به افزایش هم گذاشته است.
 
 مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در تازه ترین موضع گیری خود با این پدیده مخالفت نکرده و گفته است: در خصوص مهاجرت‌های بی‌بازگشت برخی ورزشکاران، مگر این موضوع در میان نخبه ها و سایر اقشار جامعه وجود ندارد؟ مانع از مهاجرت ورزشکاری که علاقه دارد در کشوری دیگر زندگی کند، نمی‌شویم. در گذشته شاید مشکلاتی در این مورد بود اما در چند سال اخیر مشکل خاصی نداشته‌ایم.
 
حسنی خو درباره احتمال عدم بازگشت ورزشکاران المپیکی افزود: کارهای لازمه در این خصوص انجام شده اما مسئولیت این موضوع در خصوص المپیک، به عهده کمیته ملی المپیک است زیرا این کمیته است که ورزشکاران را به مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو اعزام می‌کند.
 
حسنی‌خو تصریح کرد: اگر ورزشکاری هنجارهای جامعه را زیر پا بگذارد، قطعاً با وی برخورد لازمه صورت خواهدگرفت. گاهی صدا و سیما به مسائل دامن می‌زند. مثلا مصاحبه ورزشکاری را داشتیم که از وی پرسیده‌شده چرا کسی به استقبال شما نیامده، در صورتی‌که پس از بررسی‌های لازمه متوجه شدیم اصلا مسابقه‌ای که از آن صحبت شده، در تقویم ما نیست و مورد تایید وزارت ورزش و جوانان نبوده‌است. رسانه‌ها باید به این موضوع نیز توجه داشته‌باشند و فرهنگ‌سازی فقط به وزارت مربوط نمی‌شود.
 
وی افزود: سالانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ اعزام داریم که نفرات زیادی را شامل می‌شود، کنترل و توجه به این تعداد سخت است و باید رسانه‎‌ها و مردم نیز به وزارت کمک کنند.
 
مدیر حراست وزارت ورزش و جوانان در خصوص جلوگیری از اعزام برخی تیم‌های لیگ برتری به اردوی خارج از کشور تصریح کرد: صحبت‌های مطرح‎‌شده میان شورای برون‌مرزی و باشگاه‌ها، از جنس توصیه‌ بوده، مخصوصا در رابطه با کشور ترکیه به دلیل مشکلاتی که در این کشور وجود داشت، توصیه کردیم که حتی‌الامکان از سفر به این کشور اجتناب کنند. البته جایی که لازم باشد مخالفت هم صورت می‌گیرد اما در این مورد صحبت در قالب توصیه بوده‌است.
 
حسنی‌خو در پاسخ به نحوه انتخاب همراهان ورزشکاران اعزامی به المپیک ریو و حواشی که در خصوص کاروان تیم دوومیدانی وجود دارد، تصریح کرد: همسر لیلا رجبی مربی تخصصی وی نیست و خود این ورزشکار هم این موضوع را قبول دارد. در خصوص رجبی پیگیری‌هایی شد و قرار شد که نایب‌رییس فدراسیون دوومیدانی نیز به المپیک اعزام شود. ضمن اینکه این ورزشکار در سفرهای گذشته نیز تنها رفته‌بود و موضوع جدیدی نبود. در خصوص المپیک، نظر کمیته ملی المپیک است و این کمیته هم ترجیح می‌دهد که کمتر در مسائل درون‌فدراسیونی دخالت کند./تابناک ورزشی