علی مطهری در پاسخ به حجت الاسلام احمدی نوشت : نوشته‌اید که دستان خود را پس از مصافحه با من خواهید شست چون بنده را نجس می‌دانید. خیالتان را راحت کنم که من اصلا با فردی مانند شما مصافحه نخواهم کرد تا نیاز به شستن دستهایتان باشد

 

 

شرق پرس: علی مطهری در پاسخ به رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان که او را “نجس” خوانده بود، در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت:

 

پاسخ اینجانب به رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان

 

جناب آقای احمدرضا احمدی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان

با اهداء سلام، نامه‌تان به خودم را خواندم. از این که فردی مانند شما ملبس به لباس روحانیت است و خود را دانش آموخته حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی دانشگاه می‌داند متأسف شدم. لازم است نکاتی را به عرض برسانم:

۱. نوشته‌اید «بعد از دو جریان تروریسم و ماتریالیسم که به اندیشه زلال آیت‌الله مطهری آسیب زده‌اند من به این اندیشه آسیب زده‌ام» در حالی که برعکس است، استاد مطهری به ماتریالیسم و تروریسم آسیب وارد کرد نه آنها به اندیشه ایشان، و قضاوت این که من آسیب زده‌ام یا نه با مردم است و ظاهراً این هم مانند مورد اول برعکس است.

۲. از محتوای نامه شما آشکار است که از اندیشه آن بزرگمرد آگاهی کافی ندارید و صرفا خواسته‌اید از نام ایشان به عنوان یک ابزار استفاده کنید.

۳. سخن از اهانت به امام رضا علیه‌السلام به میان آورده‌اید. آیا بیان مشروع بودن و احتمال شرکت حتی معصوم در برنامه‌ای که مثلا یک شعر عرفانی حافظ را با نوای خوش بخوانند، اهانت به ساحت معصوم است؟ اشکال شما این است که امام معصوم را در پشت ابرها تصور می‌کنید نه الگو و نمونه و قابل پیروی که ما باید خود را مانند او بسازیم. در واقع خودتان پاسخ خود را داده‌اید، زیرا گله کرده‌اید که چرا مراجع تقلید بنده را تکفیر نکرده‌اند؟ پاسخ این است: به این دلیل که آنها مرجع تقلید و اسلام‌شناس‌اند، اگر بنا بود مانند شما باشند که دیگر مرجع نبودند.

۴. نوشته‌اید که دستان خود را پس از مصافحه با من خواهید شست چون بنده را نجس می‌دانید. خیالتان را راحت کنم که من اصلا با فردی مانند شما مصافحه نخواهم کرد تا نیاز به شستن دستهایتان باشد،‌ بهتر است روح و روانتان را از حقدها و کینه‌ها و هواهای نفسانی بشویید.

۵. گفته‌اید اگر امام(ره) بود حکمی شبیه حکم آن بانویی که در مقایسه با حضرت زهرا(س) گفته بود الگوی من اوشین است، ‌درباره من صادر می‌کرد. یقین دارم که برعکس است، اگر امام با این سخنان شما مواجه می‌شد و اظهارنظر را لازم می‌دید، قطعا جناب‌عالی را به خاطر عوام‌فریبی و استفاده ابزاری از مقدسات توبیخ می‌کرد.

 

 گفته‌اید «اگر در مقامی نباشم که شما را مستحق اعدام بدانم قطعا نجس می‌دانم». این سخن شما آن مثل معروف را تداعی می‌کند که خدا فلان حیوان را شناخت که به او شاخ نداد. خوشحالم که حاکم شرع نیستید و الا اکثر مردم را تکفیر و اعدام می‌کردید. روحیه شما با گروه تکفیری صهیونیستی داعش سازگار است، خوب است به جای ماندن در استان گلستان به کمک آنها در موصل بشتابید که برادران شما در آنجا سخت در خطرند.

 

۹۵/۹/۴ 

علی مطهری

 

واکنش علی مطهری به رئیس شورای هماهنگی گلستان که وی را نجس خوانده بود

 

 

 

 

 

جام نیوز