ظریف گفت: هیچ کدام از توافقات بین‌المللی صد درصدی نیست، اما برجام هم از نظر چارچوب و هم در بسیاری از موارد به جز یک موضوع در حوزه بانکی که در گزارش سه ماهه سوم به مجلس ارائه خواهد شد بسیار موفقیت‌آمیز بود.

 

 

شرق پرس: وزیر امور خارجه ایران پیرامون روند اجرای برجام توضیحاتی ارائه کرد.
 
 
 
 “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه پیرامون روند اجرایی شدن برجام گفت: هم مذاکرات برجام سخت بود و هم اجرای آن، در طول یک سال گذشته ما با چالش‌های زیادی در زمینه سیاست خارجه مواجه بودیم.احساس من این است با درایتی که در تمام کشور و مقام معظم رهبری وجود داشت برجام کشور را از شرایط بسیار ناگواری نجات داد و به شرایط بهتری رساند.
 
 
 
*هیچ توافق بین‌المللی صدرصدی نیست
 
وزیر امور خارجه اظهار داشت: هیچ کدام از توافقات بین‌المللی صد درصدی نیست، اما برجام هم از نظر چارچوب و هم در بسیاری از موارد به جز یک موضوع در حوزه بانکی که در گزارش سه ماهه سوم به مجلس ارائه خواهد شد بسیار موفقیت‌آمیز بود.
 
 
 
* بازگشت فعالیت نفتی ایران به حالت قبل از تحریم‌ها 
 
ظریف با اشاره به صادرات نفت در دوران پسابرجام تصریح کرد: اگر برجام نبود امروزه صادرات نفت ما به صفر رسیده بود اما فعالیت نفتی ما اکنون به حالت قبل از تحریم‌ها بازگشته است.
 
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: احساس من این است علی‌رغم برخی جوسازی های داخلی، برجام به موضوع قابل دفاعی دست یافته است.
 
 
 
*برجام نمره قبولی گرفت
 
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه برجام از نظر عزت مردم ایران، مقاومت و حقوق مردم ما در برابر کسانی که عادت داشتند به حقوق دیگران احترام نگذارند نمره قبولی گرفت، تصریح کرد: در دنیا از هر کسی پرسیده شود که توافق برجام به نفع چه کسانی است، هیچکس به شما نخواهد گفت که این توافق علیه دولت و ملت ایران است.
 
ظریف اظهار داشت: ما در توافقی نمره قبولی گرفتیم که ایران در یک سوی گود و شش ابرقدرت جهان در سوی دیگر قرار داشت./باشگاه خبرنگارن