الجعفری وزیر خارجه عراق گفت: در تابستان 2014 تروریستها 40 درصد از خاک عراق را در سیطره خود داشتند ولی اکنون آنها تنها در 10 درصد باقی مانده اند.

 

 

وزیر خارجه عراق با اشاره به اشغال ۱۰% از خاک این کشور توسط داعش تأکید کرد که بغداد به نیابت از جامعه بین الملل با این گروه تروریستی می‌جنگد و باید نهادهای بین‌المللی کمک بیشتری به نیروهای عراقی ارائه دهند.

 ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق تأکید کرد که مناطق تحت اشغال داعش در این کشور رو به کاهش است.

 
وی در این زمینه تصریح کرد که داعش در حال حاضر فقط ۱۰% از خاک عراق را در اشغال خود دارد و ۹۰% تحت کنترل بغداد است.
 
الجعفری در جریان نشست در سطح وزیران که به منظور بررسی بحران انسانی پس از آزادسازی موصل برگزار شد ضمن درخواست از جامعه بین الملل برای کمک واقعی به این کشور، گفت: در تابستان ۲۰۱۴ تروریستها ۴۰% از خاک عراق را در سیطره خود داشتند ولی اکنون آنها فقط در ۱۰% باقی مانده اند.
 
شبکه خبری «السومریه» به نقل از وزیر خارجه عراق گزارش داد: اراده ملی و همبستگی ارداده بین المللی در مسیر نابودی آنان تا پایان ادامه داشت تا اینکه عراقیها پیروز شدند و اراضی باقیمانده نیز آزاد می‌شود.
 
الجعفری ادامه داد: خونی که عراق تقدیم کرد، برای خانواده بین الملل بود؛ خاصه اینکه تابعیت داعیشیهایی که وارد عراق شدند، به بیش از ۱۰۰ تابعیت می‌رسد؛ از این روی ما نه تنها برای عراق، بلکه به خاطر کشورهای مختلف جهان می‌جنگیم و برای ما مایه افتخار است که این مسیر را ادامه می‌دهیم.
 
وی همچنین تأکید کرد: ما اعطای خون را بر گردن خود میبینیم، ولی نمیتوانیم از اعطای پول بی نیاز باشیم. لذا از شما انتاظر داریم که هر چه بیشتر کمک کنید و کمکهایتان به صورت عملی باشد و به تأخیر نیفتد.
 
وزیر خارجه عراق درباره نبرد موصل نیز اظهار داشت: به خاطر وسعت منطق و تعدد جمعیتی در موصل نبرد موصل به آسانی نبرد فلوجه نیست، از این روی مستلزم تلاش و جانفشانی بیشتر است./فارس