پس از مطرح شدن بحث هایی درباره منطقه استقرار سامانه اس 300 وزیر دفاع سابق گفت این سامانه بخشی از سیستمی است که همه کشور را پوشش خواهد داد

 

شرق پرس: وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که «ممکن است سامانه اس ۳۰۰ در هر جائی براساس نیاز استقرار یابد» گفت: اس ۳۰۰ و مجموعه سامانه‌های پدافند هوایی در یک معماری دفاع هوایی طراحی شده تا همه هوای کشور را پوشش دهد.

سردار سرتیپ احمد وحیدی درباره ادعاهای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر استقرار سامانه اس ۳۰۰ در اطراف تهران گفت: نظام پدافند هوایی یک نظام لایه‌ای است و بحث دفاع منطقه‌ای نیست در واقع استقرار آن در قالب یک شبکه مطرح است و بحثی کاملا فنی است.

وی ادامه داد: بر این اساس طبیعتا برخی نقاط که دارای اهمیت بیشتری است به آن توجه بیشتری می‌شود، پس استقرار این سامانه در نقطه‌ای خاص خیلی موضوعیت ندارد و بحث اصلی کار نیست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی دفاعی در پاسخ به این پرسش که آیا شما استقرار اس ۳۰۰ را در اطراف تهران تایید می‌کنید؟ گفت: اصولا بحث اطراف تهران و غیر تهران نیست بحث دفاع از مرزهای هوایی کشور است و فقط شامل اس ۳۰۰ نمی‌شود.

به گزارش ایسنا, وی افزود: اس ۳۰۰ و مجموعه سامانه‌های پدافند هوایی ما در یک معماری دفاع هوایی طراحی می‌شود که همه هوای کشور از مرزها تا عمق را شامل می‌شود از این رو ممکن است اس ۳۰۰ در هر جائی که نیاز باشد، استقرار یابد چون برد زیادی دارد و لازم نیست لزوماً در نقطه‌ای خاص مستقر باشد می‌تواند بنا بر طراحی، هر جائی در آن شبکه طراحی شود.