واردات بی رویه الاغ توسط چینی ها بسیاری از کشورها را دچار مشکل کرده است

 

 
شرق پرس: در پی صادرات بی رویه الاغ به چین, تعدادی از کشورهای آفریقایی فروش این چهارپا ممنوع اعلام کرده‌اند.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، مقامات برخی کشورهای آفریقایی دلیل اعلام این ممنوعیت را ناپایدارشدن عرضه و تقاضای این چهارپا در کشورهایشان اعلام کردند.

«نیجر» یکی از این کشورها است که طی ۳ سال اخیر قیمت این حیوان در آن سه‌برابر شده و مقامات آن تصمیم گرفته‌اند که تجارت درازگوش‌ها را به چین و کشورهای آسیایی که عمده خریداران این چهارپا هستند ممنوع کنند.

«بورکینافاسو» نیز یکی دیگر از این کشورهاست که دستور توقف صادرات الاغ را صادر کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، چینی‌ها از پوست الاغ برای تولید نوعی پلاتین استفاده می‌کنند که بر اساس طب سنتی چینی برای درمان سرگیجه، قاعده‌گی‌ نامنظم، بی‌خوابی و بهبود گردش خون بسیار مفید است.

افزایش تقاضا برای واردات الاغ در چین به دنبال سقوط شدید جمعیت این چهارپا در چین به عنوان یکی از کشورهای صنعتی جهان رخ داده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، جمعیت الاغ‌ها در چین از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون از ۱۱ میلیون رأس به ۶ میلیون رأس کاهش یافته است.

«غیا عیسی»، یک مقام دولتی نیجر، در این رابطه به بی‌بی‌سی گفته است که طی سال جاری در حدود ۸۰ هزار رأس الاغ از این کشور کوچک و بی‌ آب و علف صادر شده است که این تعداد در مقایسه با آمار سال گذشته (۲۷ هزار رأس) تقریبا ۳ برابر شده است.

به گفته این مقام مسئول در نیجر: “اگر صادرات ادامه یابد نسل این حیوان در این کشور نابود خواهد شد”.

این در حالی است که به گفته «عیسی»، متوسط قیمت یک خر نیز نسبت به سال قبل حدود سه برابر افزایش یافته است.

روزنامه ملی کنیا نیز به این موضوع پرداخته می‌نویسد:”دولت این کشور در حال تاسیس کشتارگاه‌های جدید است که می‌توانند روزانه ۱۰۰ رأس الاغ را ذبح و برای صادرات به چین آماده کنند”./تسنیم