روحانی گفت: هیچ دولتی نبوده که شروع آغاز کارش با عدم اشتغال خالص چند سال مداوم روبرو باشد، اشتغال خالصی که تقریبا در طول چند سال نزدیک به صفر بوده است.

 

 

شرق پرس: رییس‌جمهوری کشورمان تاکید کرد هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده است که در آغاز به کارش با تورم بیش از ۲۳ درصد روبرو باشد اما این دولت با تورم ۴۰ درصد روبرو شد.
 
 
 جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش ، دستور کار امروز مجلس بود. در ابتدای بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی، حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان پشت تریبون قرار گرفت تا از وزرای پیشنهادی دولت دفاع کند.
 
 
وی با اشاره به اینکه این اولین دیدار با نمایندگان منتخب مردم در خانه ملت منتخب ملت ایران است، گفت: بسیار تشکر می کنم بخاطر همکاری و هماهنگی خوبی که در مجلس دهم بین دو قوه در طرح و لوایح و نسبت به حضور وزرای محترم در مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم.
 
 
رییس دولت یازدهم با بیان اینکه تردیدی ندارم که هماهنگی و همفکری بیشتر به نفع مردم و خواست ملت بزرگوار ایران است، افزود: دولت یازدهم در آغاز کار و شروع فعالیتش با مشکلات بزرگی روبرو بود که شاید بتوان نام آنها را بحران ها نامید.
 
 
وی تاکید کرد: هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز دولت کشور با تورم بیش از ۲۳ درصد روبرو باشد، خاطرنشان کرد: در حالیکه در آغاز این دولت کشور با تورم ۴۰ درصد روبرو شد. هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده است که در آغاز کار کشور با رشد منفی روبرو بوده باشد اما دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با ۸ فصل رشد منفی روبرو بود.
 
 
رییس دولت گفت: هیچ دولتی نبوده که شروع آغاز کارش با عدم اشتغال خالص چند سال مداوم روبرو باشد، اشتغال خالصی که تقریبا در طول چند سال نزدیک به صفر بوده است. هیچ دولتی نبوده که در آغاز کارش بعد از انقلاب اسلامی با تحریم های شدید سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت تحت ذیل بند ۷ مواجه باشد و دولت یازدهم با این مشکلات مواجه بود.
 
 
روحانی گفت: اگر من بگویم که در آغاز کار دولت در بخش سیاست خارجی و اقتصاد و بویژه اقتصاد کلان با معضلاتی شبه بحران مواجه بودیم سخنی به اغراق و مبالغه نگفته ام به همین علت دولت ناچار بود در اولین قدم های فعالیت های خودش به بحث سیاست خارجی و اقتصادی بیش از بخش های دیگر توجه کند./خبرانلاین