رویترز در یک گزارش تحلیلی نوشت : اکنون انتخاب ترامپ و جنگ با داعش هدیه بزرگ خداوند به سپاه ایران بود است

 

 

شرق پرس(شرق مازندران): خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان “سپاه ایران از انتخاب ترامپ برای بازگشت به قدرت استفاده می کند” نوشت: پیروزی دونالد ترامپ و جنگ علیه داعش اکنون به سپاه ایران این قدرت را داده است تا فرصتی منحصر بفرد برای بازگردان قدرت اقتصادی و سیاسی بدست آورد.

 

این خبرگزاری غربی مدعی شد؛ گذشته از توافق هسته ای انجام شده اصلاح طلبان ایران با اوباما و کشور های مهم جهان، اکنون سپاه ایران نیز مصمم است تا موقعیت خود را در ساختار پیچیده دولت شیعه ایران بدست آورد. ترامپ در صحبت های انتخاباتی خود اعلام کرده بود که توافق هسته ای ایران را برهم خواهد زد و ایستادگی محکم وی در مقابل خوشه زیتون اوباما برای ایران بسیار مهم بود و اکنون انتظار می رود که روند اجرایی در آمریکا می تواند موجب منفعت تندرو ها در ایران بشود.

 

رویترز : انتخاب ترامپ هدیه بزرگ خداوند به سپاه ایران بود

 

رویترز افزود: همچنین نیروی قدس که فعالیت آن در خارج از مرز های ایران است با موفقیت نقش خود را ایفا کرده است و اکنون نقش بزرگی در جنگ عراق با داعش دارد. اکنون انتخاب ترامپ و جنگ با داعش هدیه بزرگ خداوند به سپاه ایران بود است زیرا در صورتی که ترامپ سیاست خصمانه را علیه ایران برگزیند  و یا توافق را برهم بزند، تندرو ها و مطمئنا سپاه ایران از آن بهره خواهند برد. اکنون عدم اطمینان در مورد توافق هسته ای و تحریم های اقتصادی، جنگ های سیاسی در داخل ایران، مسائل کارگران و فساد های مالی موجب شده است که آیت الله خامنه ای نیز نگران بشود و دولت را مسئول این مشکلات بداند.

 

خبرگزاری رویترز در پایان نوشت: اخیرا برخی از فعالیت های سپاه در زمینه اقتصادی کاهش یافته است، اما با رفع تحریم ها در ماه ژانویه، چرخه اقتصادی برای سپاه نیز بهتر شد و اکنون سپاه با استفاده از پیروزی ترامپ، مقامات ایران را قانع خواهد کرد که سپاه ایران نیازمند حمایت بیشتر سیاسی و اقتصادی می باشد.

 

 

 

 

 

جام