در نشست استاندار مازندران و معاونان وی با رسانه های مازندران مباحثی مانند مشکل کارگری حاد در مازندران نیست؛ تکذیب فعالیت گروهکهای داعش در مازندران؛تهیه بسته حمایتی دولت از تولید و تبدیلمازندران به مرکز بین المللی نفت و گاز مطرح شد. به گزارش شرق پرس, معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران دوشنبه شب با بیان اینکه […]

 در نشست استاندار مازندران و معاونان وی با رسانه های مازندران مباحثی مانند مشکل کارگری حاد در مازندران نیست؛ تکذیب فعالیت گروهکهای داعش در مازندران؛تهیه بسته حمایتی دولت از تولید و تبدیلمازندران به مرکز بین المللی نفت و گاز مطرح شد.

ostandari

به گزارش شرق پرس, معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران دوشنبه شب با بیان اینکه بالاترین سرمایه اقتصادی در دولت قبلی نصیب شد گفت: بالاترین میزان اختلاس نیز در این دوره بوده است و در استان نیز میراث دار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی هستیم.
 
علیرضا یونسی گفت: این بدهی ها مربوط به پروژه های نیمه کاره است که هزینه هایش بر دوش دولت کنونی مانده است.
 
وی با بیان اینکه باید از تجربیات مثبت دولتهای گذشته استفاده کنیم تصریح کرد: باید از این تجربیات به سرمایه عظیم اجتماعی خود بیفزاییم و باید تلاش کنیم ید واحد باشیم و هیچ راهی نداریم جزاینکه برای توسعه در کنار هم باشیم.
 
همه نمایندگان و استانداران بعد از انقلاب مازندران گردهم می آیند
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: همه نمایندگان، استانداران و ائمه جمعه استان در بعد از انقلاب گردهم می آیند تا از نقطه نظراتشان برای توسعه استان بهره گیریم.
 
وی افزود: تلاش این است که از ظرفیتهای بخش های مختلف برای توسعه استان بهره گیریم و امیدواریم به اهداف مورد نظر دست یابیم.
 
یونسی عنوان کرد: در حوزه سیاسی اعتقاد بر فضای باز، بانشاط، پویا همراه با اخلاق و دلسوزی داریم و با رعایت همه ارزشهای اخلاقی و دینی  همه تلاش این است تعاملات خوبی با جریانات سیاسی داریم و مقرر شد در شهرستانها، از نقطه نظرات افراد و صاحبنظران بهره بریم.
 
وی عنوان کرد: اعتقاد این است که گذشتگان به اندازه توان خود تلاش کردند و حاصل کار را به این دولت تحویل دادند و ذائقه مردم در شرایط فعلی به سمت دولت کنونی بود و وظیفه ما در استان این است که امانتدار آرا و سلائق مردم باشیم.
 
دولت تدبیر و امید دولت برندگان است
 
به گفته یونسی، دولت تدبیر و امید، دولت برندگان است و همه در آن نقش دارند و بنا داریم همه نمایندگان مختلف استان در دوره های مختلف و همه استانداران بعد از انقلاب را برای هم اندیشی دعوت کنیم.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: سعی می کنیم تا از همه ظرفیتها برای توسعه استان بهره گیری کنیم.
 
وی با اشاره به شعار سال جاری گفت: مدیریت جهادی به معنای همه باهم بودن است و باید مشکلات استان را احصاء کنیم و برایش راه حل دهیم.
 
۷۰ درصد انتصابات فرمانداریهای انجام شد
 
وی با بیان اینکه رسانه ها چشم های بیدار و زبان گویای مردم هستند گفت: ۷۰ درصد حوزه انتصابات حوزه فرمانداریها و بخشداریها انجام شد و بقیه نیز در دست اقدام است.
 
یونسی با اشاره به اینکه در پی انتقام گیری در حوزه عزل و نصب ها نیستیم گفت: همه مسئولان سرمایه های انقلاب هستند که باید شانیت انان حفظ شود.
 
مشکل کارگری حاد نداریم
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با عنوان اینکه، مجموعه کارگری دارای مشکل در استان نداریم گفت: سه مجموعه دچار مشکل بودند که شامل چیت سازی بهشهر، فولاد نکا و نساجی قائمشهر است.
 
یونسی یادآور شد: مطالبات و بدهی این کارخانه با رایزنی مسئولان در دست وصول است و برخی کارخانه ها با مشارکت کارگران و صاحبان کارخانه ها در حال راه اندازی است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: مشکل بیکاری در استان وجود دارد و باید برای رفع آن اقدام شود.
 
وی بر لزوم راه اندازی و برگزاری جلسات و کرسی های هم اندیشی در حوزه دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حوزه احزاب نیز، از تشکیل تشکل ها و احزاب در حوزه قانون حمایت می کنیم.
 
یونسی گفت: در حوزه تقسمیات کشوری نیز استان به ۲۲ فرمانداری تقسیم شد و باز شاهد آن هستیم که مناطق مختلف تقاضای تشکیل فرمانداری و بخشداریهای جدید دارند.
 
تکذیب فعالیت گروهکهای داعش در مازندران
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تکذیب فعالیت گروهک تکفیری داعش در استان گفت: در استان هیچ فعالیت گروهک تکفیری استان نداریم و هیچ حرکت براندازی و نا امنی را شاهد نیستیم.
 
وی یکی از مشکلات امنیتی استان را در مازندران، جریان مواد مخدر و آسیبهای ناشی از آن بیان کرد و گفت: برخی از مناطق استان، هسته و نقطه مرکزی توزیع مواد مخدر شناسایی شده بودند و برای هر یک از محلات آلوده با توجه به وضعیت آن، برنامه ریزی شده است.
 
یونسی با عنوان اینکه طرح گشتن و بازدید خانه به خانه مبارزه با مواد مخدر در محلات آلوده اجرا شده، گفت: عباس آباد نکا در کل کشور به عنوان پایلوت مبارزه با مواد مخدر معرفی شده است.
 
کاهش چشمگیر شمار مغروقان
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران به طرح سالمسازی دریا اشاره کرد و گفت: سال قبل تا ۳۰ تیرماه ۸۵ غرقی داشتیم که امسال به ۱۴ نفر کاهش یافته است. 
 
وی گفت: برای اولین بار بدهی های ناجیان غریق در استان پرداخت شد و هیئت دولت ۲۶ میلیارد تومان بودجه برای کارهای عمرانی و جاری سه استان شمالی در حوزه طرح دریا تخصیص داده است.
 
برای راه اندازی واحدهای بزرگ مانند نساجی و چیت سازی و صدرا برنامه ریزی کرده ایم
علی احسانی معاون برنامه ریزی استاندار مازندران نیز در این نشست خبری گفت: سرمایه گذار و متقاضی باید تسهیلاتی که دریافت کرده بازپرداخت کند و در این زمینه تصمیماتی اتخاد شده است.

 
وی با بیان اینکه گرایش و جهت گیری برای توسعه استان، تقویت فعالیتهای بخش خصوصی است تاکید کرد: بخش خصوصی باید بالغ و فعال شود.
 
وی گفت: بیش از ۱۱۰ واحد بنگاههای کوچک و استانی در نمایشگاه تخصصی شرکت کردند و باید از بخش خصوصی حمایت شود.
 
احسانی اظهار داشت: چشم انداز توسعه استان عوض شده و در حال حاضر شرایطی که در استان داریم مطلوب است.
 
معاون برنامه ریزی استاندار مازندران یادآور شد: واحدهای بزرگ مانند نساجی، چیت سازی، صدرا و … تعطیل است و برای فعالیت دوباره آنان برنامه ریزی کرده ایم.
 
وی با بیان اینکه محور توسعه استان از قبل طراحی شده بود، گفت: امروز در حوزه های صنعت، صنایع دفاعی، ارتقای مناطق ویژه و تعامل بین بخش های مختلف ورود پیدا کرده ایم.
 
احسانی گفت: برای توسعه شبکه های زیربنایی نیز باید طرح مصوب تهیه شود و استان نیز باید بصورت یکپارچه و کلان دیده شود.
 
وی خواستار همکاری و فضا سازی اصحاب رسانه برای دستیابی به اهداف شد.
استاندار مازندران به مشکلات اقتصادی رسانه ها اشاره کرد و گفت: می توانیم در این حوزه حمایت داشته باشیم و نیاز است تا تشکل هایی در این زمینه وجود داشته باشد.
 
ربیع فلاح جلودار با اشاره به شعار سال جاری گفت: کارگروه مشخص فرهنگی برای تحقق شعار سال تشکیل شده و بیش از ۲۳۰ برنامه در این مصوب شده است.
 
وی با بیان اینکه استان از نظر ظرفیتهای فرهنگی و هنری، برخوردار است، گفت: ما از مدعیان اصلی همکاری با دانشگاه هستیم و آمادگی همکاری با این بخش را داریم.
 
استاندار مازندران درباره وضعیت واحدهای تولیدی استان گفت: با واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی استان برای بررسی مشکلاتشان نشست برگزار کردیم.
 
تهیه بسته حمایتی دولت از تولید
 
وی با اشاره به بسته حمایتی دولت از تولید عنوان کرد: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات فراروی تولید رفع می شود و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.
 
فلاح جلودار گفت: هر تعداد واحد صنعتی که بنوعی دچار مشکلات بانکی هستند آمادگی رفع مشکلاتشان را داریم تا به تولید برسند و فعال شوند.
 
اشتغال مهمترین مشکل استان است
 
استاندار مازندران تصریح کرد: اشتغال مهمترین مشکل اساسی استان است و برای رفع رکود تورمی باید سرمایه گذاری شود و دولت برای رفع این مسائل دنبال بسته های حمایتی از تولید است.
 
وی عنوان کرد: کشاورزی استان باید رونق داده شود و مهمترین مسئله در این حوزه مهار آبهای سطحی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
پیگیری طرح های نیمه تمام
 
وی پیگیری اتمام طرح های نیمه تمام را از مهمترین طرح ها بیان کرد و گفت: بودجه مصوب امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که این اعتبار حدود ۵۰ درصد طرح های نیمه تمام را تکمیل می کند.
 
استاندار مازندران یادآور شد: همچنین در تلاش هستیم تا یکسری طرح ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و اگر سدهای نیمه تمام استان تکمیل شود بخش زیادی از آبهای سطحی استان مدیریت می شود.
 
ربیع فلاح جلودار با اشاره به اینکه برای ساخت هراز از بودجه فاینانس بهره خواهیم گرفت: ساخت این سد که تکمیل آن حدود چهار سال طول می کشد، سبب مدیریت بخش زیادی از آبهای سطحی استان خواهد شد.
 
زهکشی ۵۰ هزار هکتار از مزارع
 
استاندار مازندران با بیان اینکه زهکشی اراضی ۵۰ هزار هکتار از مزارع استان تصویب شده است گفت: با اجرای این طرح میزان تولید استان افزایش می یابد و ضریب تولید در هکتار رشد خواهد یافت.
 
وی با اشاره به اینکه راهی جز این نداریم که مزیتهای نسبی استان را احصا کنیم گفت: در حال حاضر طرحی در زمینه گردشگری دریایی نداریم و باید به این بخش توجه ویژه شود و اسکله های چندمنظوره و تفریحی توسعه یابد.
 
فلاح جلودار افزود: در زمینه پرورش ماهی در دریا حدود یک میلیون تن ظرفیت داریم و مازندران در زمینه انرژی نیز ظرفیتهای زیادی دارد.
 
مازندران مرکز بین المللی نفت و گاز می شود
 
استاندار مازندران گفت: مازندران می تواند مرکز بین المللی گاز و نفت جهانی باشد و چند مکان برای منطقه آزاد تجاری در استان تعریف شده است.
 
به گزارش مهر, وی با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد حضور رئیس جمهور در استان خواهیم بود گفت: باید چند کار و پروژه مهم در استان اجرا کنیم تا از حضور رئیس جمهور بهره گیریم.